raceklassen
raceklassen
raceklassen
Een grid om nooit meer te vergeten
Een grid om nooit meer te vergeten
Een grid om nooit meer te vergeten
Nieuwkomers bij de Zandvoort Summer Trophy. Geniet op 12 t/m 14 juli van raceklassen die je niet vaak op het circuit zult zien. Klassen zoals formule 4, Prototype Cup Germany, Equipe Libre, GB3 en nog veel meer.
Bekijk hieronder alle informatie over de verschillende raceklassen die op bezoek komen om er een spectaculair weekend van te maken.
Nieuwkomers bij de Zandvoort Summer Trophy. Geniet op 12 t/m 14 juli van raceklassen die je niet vaak op het circuit zult zien. Klassen zoals formule 4, Prototype Cup Germany, Equipe Libre, GB3 en nog veel meer.
Bekijk hieronder alle informatie over de verschillende raceklassen die op bezoek komen om er een spectaculair weekend van te maken.
Nieuwkomers bij de Zandvoort Summer Trophy. Geniet op 12 t/m 14 juli van raceklassen die je niet vaak op het circuit zult zien. Klassen zoals formule 4, Prototype Cup Germany, Equipe Libre, GB3 en nog veel meer.
Bekijk hieronder alle informatie over de verschillende raceklassen die op bezoek komen om er een spectaculair weekend van te maken.
Prototype Cup
Germany
Prototype Cup
Germany
Prototype Cup
Germany
De samenwerking tussen CREVENTIC en ADAC stelt ons in staat om deel te nemen aan 's werelds toonaangevende circuits zoals Spa Francorchamps, Zandvoort en de Nürburgring, en om opgenomen te worden in evenementen zoals de DTM-weekenden. Dit is de reden waarom de Prototype Cup Germany de grootste LMP3-only serie is, en nog steeds groeit qua exposure, aantal deelnemers en competitie. De twee één-uur durende races per weekend blijken een geweldig formaat te zijn voor de coureurs en teams: elke coureur krijgt de kans om te genieten van de kwalificatie en de race te starten voordat hij zijn auto overdraagt aan zijn teamgenoot, die het laatste deel van de race voltooit.
De samenwerking tussen CREVENTIC en ADAC stelt ons in staat om deel te nemen aan 's werelds toonaangevende circuits zoals Spa Francorchamps, Zandvoort en de Nürburgring, en om opgenomen te worden in evenementen zoals de DTM-weekenden. Dit is de reden waarom de Prototype Cup Germany de grootste LMP3-only serie is, en nog steeds groeit qua exposure, aantal deelnemers en competitie. De twee één-uur durende races per weekend blijken een geweldig formaat te zijn voor de coureurs en teams: elke coureur krijgt de kans om te genieten van de kwalificatie en de race te starten voordat hij zijn auto overdraagt aan zijn teamgenoot, die het laatste deel van de race voltooit.
De samenwerking tussen CREVENTIC en ADAC stelt ons in staat om deel te nemen aan 's werelds toonaangevende circuits zoals Spa Francorchamps, Zandvoort en de Nürburgring, en om opgenomen te worden in evenementen zoals de DTM-weekenden. Dit is de reden waarom de Prototype Cup Germany de grootste LMP3-only serie is, en nog steeds groeit qua exposure, aantal deelnemers en competitie. De twee één-uur durende races per weekend blijken een geweldig formaat te zijn voor de coureurs en teams: elke coureur krijgt de kans om te genieten van de kwalificatie en de race te starten voordat hij zijn auto overdraagt aan zijn teamgenoot, die het laatste deel van de race voltooit.
British F4
British F4
British F4
Het ROKiT F4 British Championship certified by FIA is de eerste stap voor jonge coureurs die de overgang maken van karten naar eenzitters. De serie ging in 2022 een nieuwe fase met het tweede generatie Tatuus T-421 chassis, inclusief de cruciale halo-veiligheidsfunctie en Abarth-motoren.
ROKiT British F4 zal blijven fungeren als de belangrijkste Britse eenzitter-serie voor coureurs die hun carrière willen voortzetten met ambities om in de voetsporen te treden van voormalig Brits F4-kampioen Lando Norris en het hoogtepunt van de sport te bereiken, de Formula 1.
Het ROKiT F4 British Championship certified by FIA is de eerste stap voor jonge coureurs die de overgang maken van karten naar eenzitters. De serie ging in 2022 een nieuwe fase met het tweede generatie Tatuus T-421 chassis, inclusief de cruciale halo-veiligheidsfunctie en Abarth-motoren.
ROKiT British F4 zal blijven fungeren als de belangrijkste Britse eenzitter-serie voor coureurs die hun carrière willen voortzetten met ambities om in de voetsporen te treden van voormalig Brits F4-kampioen Lando Norris en het hoogtepunt van de sport te bereiken, de Formula 1.
Het ROKiT F4 British Championship certified by FIA is de eerste stap voor jonge coureurs die de overgang maken van karten naar eenzitters. De serie ging in 2022 een nieuwe fase met het tweede generatie Tatuus T-421 chassis, inclusief de cruciale halo-veiligheidsfunctie en Abarth-motoren.
ROKiT British F4 zal blijven fungeren als de belangrijkste Britse eenzitter-serie voor coureurs die hun carrière willen voortzetten met ambities om in de voetsporen te treden van voormalig Brits F4-kampioen Lando Norris en het hoogtepunt van de sport te bereiken, de Formula 1.
Equipe Libre
Equipe Libre
Equipe Libre
Een competitieve maar veilige en vriendelijke race series voor iconische raceauto's uit de jaren 50, 60 en 70 met de geest van 'Gentleman Racing'. Er wordt verwacht dat de auto's goed worden voorbereid en er worden hoge rijstandaarden geëist. Het creëren van een community van coureurs, een clubgevoel en kameraadschap op de baan heeft een hoge prioriteit. We zijn een serie, geen kampioenschap, dus coureurs kunnen deelnemen aan zoveel of zo weinig races als tijd en budget toelaten, zonder de druk van punten en algemene kampioenschapsposities.
Een competitieve maar veilige en vriendelijke race series voor iconische raceauto's uit de jaren 50, 60 en 70 met de geest van 'Gentleman Racing'. Er wordt verwacht dat de auto's goed worden voorbereid en er worden hoge rijstandaarden geëist. Het creëren van een community van coureurs, een clubgevoel en kameraadschap op de baan heeft een hoge prioriteit. We zijn een serie, geen kampioenschap, dus coureurs kunnen deelnemen aan zoveel of zo weinig races als tijd en budget toelaten, zonder de druk van punten en algemene kampioenschapsposities.
Een competitieve maar veilige en vriendelijke race series voor iconische raceauto's uit de jaren 50, 60 en 70 met de geest van 'Gentleman Racing'. Er wordt verwacht dat de auto's goed worden voorbereid en er worden hoge rijstandaarden geëist. Het creëren van een community van coureurs, een clubgevoel en kameraadschap op de baan heeft een hoge prioriteit. We zijn een serie, geen kampioenschap, dus coureurs kunnen deelnemen aan zoveel of zo weinig races als tijd en budget toelaten, zonder de druk van punten en algemene kampioenschapsposities.
EuroCup 3
EuroCup 3
EuroCup 3
Eind 2022 begon de Eurocup-3 aan een nieuwe reis door de introductie van de Eurocup-3 als volgende stap in de weg naar de Formula 1, voortkomend uit de Formula 4-serie. Dit luidde een nieuw tijdperk in, geleid door het principe van het koesteren van de carrières van jonge coureurs op het hoogste niveau van de autosport, terwijl betaalbaarheid gewaarborgd blijft. Het doel van de Eurocup-3 is om een kampioenschap op te zetten dat gelijkheid op en naast de baan bevordert, met prioriteit voor de belangen van zowel teams als coureurs. Welkom bij de Eurocup-3, waar elke race het verhaal vertelt van aspirant-kampioenen.
Eind 2022 begon de Eurocup-3 aan een nieuwe reis door de introductie van de Eurocup-3 als volgende stap in de weg naar de Formula 1, voortkomend uit de Formula 4-serie. Dit luidde een nieuw tijdperk in, geleid door het principe van het koesteren van de carrières van jonge coureurs op het hoogste niveau van de autosport, terwijl betaalbaarheid gewaarborgd blijft. Het doel van de Eurocup-3 is om een kampioenschap op te zetten dat gelijkheid op en naast de baan bevordert, met prioriteit voor de belangen van zowel teams als coureurs. Welkom bij de Eurocup-3, waar elke race het verhaal vertelt van aspirant-kampioenen.
Eind 2022 begon de Eurocup-3 aan een nieuwe reis door de introductie van de Eurocup-3 als volgende stap in de weg naar de Formula 1, voortkomend uit de Formula 4-serie. Dit luidde een nieuw tijdperk in, geleid door het principe van het koesteren van de carrières van jonge coureurs op het hoogste niveau van de autosport, terwijl betaalbaarheid gewaarborgd blijft. Het doel van de Eurocup-3 is om een kampioenschap op te zetten dat gelijkheid op en naast de baan bevordert, met prioriteit voor de belangen van zowel teams als coureurs. Welkom bij de Eurocup-3, waar elke race het verhaal vertelt van aspirant-kampioenen.
GB3
GB3
GB3
Maak kennis met het GB3 Kampioenschap: een toonaangevende eenzitter-race serie die aspirant-coureurs naar de top van de autosport brengt. In GB3 racen deelnemers met high-performance Tatuus T-318 chassis, aangedreven door geavanceerde turbocharged motoren. Wat GB3 onderscheidt, is de combinatie van intense competitie en professionele ontwikkeling, waardoor een platform wordt geboden voor opkomende talenten om hun vaardigheden te laten zien op gerenommeerde circuits door heel het Verenigd Koninkrijk.
Maak kennis met het GB3 Kampioenschap: een toonaangevende eenzitter-race serie die aspirant-coureurs naar de top van de autosport brengt. In GB3 racen deelnemers met high-performance Tatuus T-318 chassis, aangedreven door geavanceerde turbocharged motoren. Wat GB3 onderscheidt, is de combinatie van intense competitie en professionele ontwikkeling, waardoor een platform wordt geboden voor opkomende talenten om hun vaardigheden te laten zien op gerenommeerde circuits door heel het Verenigd Koninkrijk.
Maak kennis met het GB3 Kampioenschap: een toonaangevende eenzitter-race serie die aspirant-coureurs naar de top van de autosport brengt. In GB3 racen deelnemers met high-performance Tatuus T-318 chassis, aangedreven door geavanceerde turbocharged motoren. Wat GB3 onderscheidt, is de combinatie van intense competitie en professionele ontwikkeling, waardoor een platform wordt geboden voor opkomende talenten om hun vaardigheden te laten zien op gerenommeerde circuits door heel het Verenigd Koninkrijk.
SRCC
SRCC
SRCC
Het SRCC Kampioenschap is voor deelnemers die meedoen met open cockpit 2-zits, achterwiel gedreven, sportprototype raceauto's, waarbij ze gebruik maken van de ofwel standaard Ford 2000cc "Duratec" motor of de 2000cc "Pinto" motor.
Het SRCC Kampioenschap is voor deelnemers die meedoen met open cockpit 2-zits, achterwiel gedreven, sportprototype raceauto's, waarbij ze gebruik maken van de ofwel standaard Ford 2000cc "Duratec" motor of de 2000cc "Pinto" motor.
Het SRCC Kampioenschap is voor deelnemers die meedoen met open cockpit 2-zits, achterwiel gedreven, sportprototype raceauto's, waarbij ze gebruik maken van de ofwel standaard Ford 2000cc "Duratec" motor of de 2000cc "Pinto" motor.
YTCC
YTCC
YTCC
"‘We zijn hier om de fans, organisatoren, familie en natuurlijk ook onszelf te vermaken,’ zegt promotor Randall Lawson. ‘Racen draait allemaal om zo snel mogelijk rijden met je raceauto, veel plezier te hebben op het circuit met andere coureurs, en ook te genieten en te vieren dat je het voorrecht hebt om samen met de andere coureurs te mogen racen. Ja, we maken hier geen wereldkampioenen en we zijn geen professioneel kampioenschap. Racen in de COLMORE YTCC draait allemaal om het genieten van het leven met vrienden van over de hele wereld. Tegen elkaar concurreren met een grote glimlach op het gezicht. Natuurlijk laat je de persoon voor je niet winnen op het circuit, maar dat is alleen omdat hij of zij dan de biertjes betaalt in de avond. En uiteindelijk is dat waar het bij racen allemaal om draait.’"
"‘We zijn hier om de fans, organisatoren, familie en natuurlijk ook onszelf te vermaken,’ zegt promotor Randall Lawson. ‘Racen draait allemaal om zo snel mogelijk rijden met je raceauto, veel plezier te hebben op het circuit met andere coureurs, en ook te genieten en te vieren dat je het voorrecht hebt om samen met de andere coureurs te mogen racen. Ja, we maken hier geen wereldkampioenen en we zijn geen professioneel kampioenschap. Racen in de COLMORE YTCC draait allemaal om het genieten van het leven met vrienden van over de hele wereld. Tegen elkaar concurreren met een grote glimlach op het gezicht. Natuurlijk laat je de persoon voor je niet winnen op het circuit, maar dat is alleen omdat hij of zij dan de biertjes betaalt in de avond. En uiteindelijk is dat waar het bij racen allemaal om draait.’"
"‘We zijn hier om de fans, organisatoren, familie en natuurlijk ook onszelf te vermaken,’ zegt promotor Randall Lawson. ‘Racen draait allemaal om zo snel mogelijk rijden met je raceauto, veel plezier te hebben op het circuit met andere coureurs, en ook te genieten en te vieren dat je het voorrecht hebt om samen met de andere coureurs te mogen racen. Ja, we maken hier geen wereldkampioenen en we zijn geen professioneel kampioenschap. Racen in de COLMORE YTCC draait allemaal om het genieten van het leven met vrienden van over de hele wereld. Tegen elkaar concurreren met een grote glimlach op het gezicht. Natuurlijk laat je de persoon voor je niet winnen op het circuit, maar dat is alleen omdat hij of zij dan de biertjes betaalt in de avond. En uiteindelijk is dat waar het bij racen allemaal om draait.’"
Tourenwagen Legenden
Tourenwagen Legenden
Tourenwagen Legenden
De Tourenwagen Legenden is een oorspronkelijk Duits kampioenschap. De auto’s die deelnemen zijn verdeeld in vier groepen. De eerste klasse bevat raceauto's uit de jaren 1994-1996. De tweede klasse bevat Evolution-modellen (1990-1993). De derde klasse bevat raceauto's die zijn gebaseerd op zeer standaard DTM-raceauto's, afkomstig van straatlegale toerwagens, aangepast aan de DTM-regels van 1984-1988. En klasse 4 wordt gevuld met Supertourers (STW, jaren 1993-2000). Alle klassen voldoen aan de voorschriften van de klasse, het jaar en de competitie die zijn opgegeven.
De Tourenwagen Legenden is een oorspronkelijk Duits kampioenschap. De auto’s die deelnemen zijn verdeeld in vier groepen. De eerste klasse bevat raceauto's uit de jaren 1994-1996. De tweede klasse bevat Evolution-modellen (1990-1993). De derde klasse bevat raceauto's die zijn gebaseerd op zeer standaard DTM-raceauto's, afkomstig van straatlegale toerwagens, aangepast aan de DTM-regels van 1984-1988. En klasse 4 wordt gevuld met Supertourers (STW, jaren 1993-2000). Alle klassen voldoen aan de voorschriften van de klasse, het jaar en de competitie die zijn opgegeven.
De Tourenwagen Legenden is een oorspronkelijk Duits kampioenschap. De auto’s die deelnemen zijn verdeeld in vier groepen. De eerste klasse bevat raceauto's uit de jaren 1994-1996. De tweede klasse bevat Evolution-modellen (1990-1993). De derde klasse bevat raceauto's die zijn gebaseerd op zeer standaard DTM-raceauto's, afkomstig van straatlegale toerwagens, aangepast aan de DTM-regels van 1984-1988. En klasse 4 wordt gevuld met Supertourers (STW, jaren 1993-2000). Alle klassen voldoen aan de voorschriften van de klasse, het jaar en de competitie die zijn opgegeven.
NK HARC 82-90
NK HARC 82-90
NK HARC 82-90
Het NK HARC 82-90 is hét startpunt voor historisch racen.
Door de strakke reglementen en verplichte Hankook banden is het een zeer betaalbare raceklasse, ideaal voor debutanten in de historische autosport. Het NK HARC 82-90 is de jongste raceklasse binnen de HARC. In twee opzichten; de raceklasse bestaat ‘pas’ sinds 2017 en er wordt gereden met de meest ‘recente’ auto’s uit de periode 1982-1990. Auto’s die je tegen kunt komen in het Nederlands Kampioenschap 82-90 zijn zeer divers.
In 2024 heeft het Hankook NK HARC-82-90 maar liefst 29 vaste deelnemers die het gehele seizoen rijden. Tel daar per race nog een aantal gastrijders bij op en spannende races zijn gegarandeerd.
Het NK HARC 82-90 is hét startpunt voor historisch racen.
Door de strakke reglementen en verplichte Hankook banden is het een zeer betaalbare raceklasse, ideaal voor debutanten in de historische autosport. Het NK HARC 82-90 is de jongste raceklasse binnen de HARC. In twee opzichten; de raceklasse bestaat ‘pas’ sinds 2017 en er wordt gereden met de meest ‘recente’ auto’s uit de periode 1982-1990. Auto’s die je tegen kunt komen in het Nederlands Kampioenschap 82-90 zijn zeer divers.
In 2024 heeft het Hankook NK HARC-82-90 maar liefst 29 vaste deelnemers die het gehele seizoen rijden. Tel daar per race nog een aantal gastrijders bij op en spannende races zijn gegarandeerd.
Het NK HARC 82-90 is hét startpunt voor historisch racen.
Door de strakke reglementen en verplichte Hankook banden is het een zeer betaalbare raceklasse, ideaal voor debutanten in de historische autosport. Het NK HARC 82-90 is de jongste raceklasse binnen de HARC. In twee opzichten; de raceklasse bestaat ‘pas’ sinds 2017 en er wordt gereden met de meest ‘recente’ auto’s uit de periode 1982-1990. Auto’s die je tegen kunt komen in het Nederlands Kampioenschap 82-90 zijn zeer divers.
In 2024 heeft het Hankook NK HARC-82-90 maar liefst 29 vaste deelnemers die het gehele seizoen rijden. Tel daar per race nog een aantal gastrijders bij op en spannende races zijn gegarandeerd.